Actueel thema

Elly van der Meer 14 november 2016
In dagen van schaamte wordt een actueel thema als onderwerp aangekaart. Een onderwerp dat zeker aanspreekt, juist in deze tijd.

Peter Elting is een geslaagd zakenman, gescheiden. Op een dag wordt hij ontvoerd. In de kofferbak van zijn auto wordt hij naar een oud huis gebracht.. Als hij bijkomt ligt hij met armen en benen aan een bed gekluisterd. De vraag is waarom is hij ontvoerd.
De ontvoerders geven hem minimale zorg, waardoor hij zich bevuilt

Lang blijft verborgen waarom juist hij het slachtoffer is. Zelf snapt hij er ook niets van. Daar kun je als lezer je vraagtekens bij zetten omdat het met zijn werk te maken heeft.

Het boek zit psychologisch goed in elkaar, iets minder thrillerachtig maar toch goedgenoeg. Het verhaal gaat een kant op die wat langdradig is maar op blz 171 komt er een ommezwaai.
Dan wordt ook duidelijk waarom Peter Elting ontvoerd is en komen de ontvoerders tot een besluit.

Wat er dan gebeurt, zie je niet helemaal aankomen.

Een verrassend boek toch blijf ik steken op 3 sterren. Als cijfer zou ik het biek een 7 geven,

Meer recensies van Elly van der Meer