Een indringend verhaal wat zich afwisselend afspeelt in Amerika en Noord Korea.
In Amerika volgt het verhaal, Jenna, van gemengde afkomst en ze heeft een tweelingzus. Susie oftewel Soo-min.
Soo-min wordt ontvoerd, samen met een jongen.
In Noord Korea speelt het verhaal van Cho, een belangrijke hoge officier. Ook over Moon, een Koreaanse vrouw van eenvoudige afkomst, komen we een en ander te weten.

Noord Korea is een land waar we niet zo heel veel van weten, althans, niet veel over de gewone mensen, die er wonen en werken.
Dit verhaal vertelt een heel ander verhaal, dan wat meestal aan de "buitenwereld" wordt gepresenteerd.
Zo leren we, dat Korea meer gezichten heeft als we denken, in onze ogen verminkte en verwrongen gezichten.

Maar je vraagt je wel steeds af, wat is waar en wat is verzonnen in dit verhaal.
Het begin van het boek kabbelt een beetje, totdat de hoofdpersonen meer gaan leven en je meer en meer in hun geschiedenis wordt getrokken. Op een bepaalde manier wordt het spannend, anders spannend dan in een thriller. Maar je blijft aan het verhaal gekluisterd totdat het uit is.

Een verhelderend nawoord is een fijne aanvulling.

Reacties op: Amerika versus Noord Korea

Ster van het Noorden - D.B. John
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 12,99