Apedruk door Galia Bernstein

Apedruk is geschreven en getekend door Galia, een super getalenteerde dame dus.

Luna heeft een mama en een papa. En negen tantes en 23 neefjes en nichtjes. Redelijk normaal voor mantelbavianen maar voor Luna veel te druk. Iedereen wil almaar kusjes geven en knuffelen en zij wil rust. Dus begint Luna te rennen, tot ze hen niet meer kan horen, ruiken en zien.

Dat loopt (natuurlijk) niet helemaal van een leien dakje. (Als je wil weten wat er gebeurt moet je het boek zelf maar lezen…)

Apedruk gaat over Luna en haar familie maar ook over ons, mensen. Want ook wij hebben het het almaar druk druk. Als je daaraan even wil ontsnappen lees dan dit verhaal over Luna.
Samen met je (klein-)kinderen of lekker alleen in de zetel onder een dekentje. Bernstein en Luna nemen je even mee naar een wereld die niet door draait maar gewoon even stil staat. Je hoeft niet de laatste meditatie-app te downloaden; dit boek helpt je ook om te ontspannen.

De tekeningen zijn grappig, ontroerend en lief. De tekst is eenvoudig en klein maar net dat maakt hem groots. Een boek om te koesteren, te lezen en te herlezen. Vol prenten om te delen. (De dubbel-pagina zonder tekst is mijn favoriet, ik zou hem wel aan de muur willen hangen.)

Reacties op: Rust!

Apedruk - Galia Bernstein