Zomers motor avontuur!

Elsa Bakker 27 juni 2019
‘Zomer in het kunstcafé’ heeft zo’n cover waar je gelijk vrolijk van wordt, je laat verlangen naar heerlijk zonnig zomerweer en fijne vakantieplekken. Vanwege dat en de paarse motor die betrokken is bij het verhaal, deed ik graag mee aan de blogtour voor dit boek, georganiseerd door Dutch Venture Publishing. Ik was namelijk wel toe aan het lezen van een wat luchtiger, feelgood verhaal.

“Ze wilde dat ze dit moment hier kon inlijsten in zo’n sneeuwbol.”

Het verhaal is geschreven in een stijl die gemakkelijk en zonder al te veel inspanning te lezen is. Geen moeilijke bewoording maar gewoon zoals jij en ik samen een gesprek zouden voeren. Ook ervaarde ik regelmatig vertedering voor de beschreven gebeurtenissen en kon ik lachen om de humoristische stuntelingen waar ik zelf ook nog weleens een handje van heb.

“Je kunt je echt niet verstoppen, hoor. Ik zie je nog steeds.’ De stem, die diep klonk, was er zo een waar je wel naar moest luisteren.”

Lucy is het hoofdpersonage in dit boek en zij zou ook zomaar een vriendin van je kunnen zijn die voor wat ingewikkelde levens veranderende keuzes komt te staan. Je voelt met haar mee en als lezer kon ik niet anders dan van haar gekozen weg genieten, een soort van trotsheid voelen voor haar doorzettingsvermogen. Soms verlangde ik niet ietsje meer diepgang in het verhaal en wat meer personage achtergrond van de bij karakters.

“Hij stak zijn hand naar haar uit en had een luie glimlach op zijn gezicht. ‘Kom hier, knappe vrouw.”

Uiteindelijk heb ik het boek absoluut met plezier gelezen en stiekem is Ash mijn nieuwe, favoriete, fictieve mannelijke karakter uit een verhaal.

Lieve leesgroet, Elsa.

Meer recensies van Elsa Bakker