Dit boek van Paul van Vliet stond al een tijdje op de plank, eind vorig haar aangeschaft omdat er vroeger bij ons altijd veel geluisterd werd naar de Lp´s van Paul. Mee groot gebracht heet dat zo mooi…Dat is altijd blijven hangen….tot op de dag van vandaag.

Een prachtig boek om te lezen, voor iedereen. Paul laat me deze brieven in zijn hart en ziel kijken en zo leer je m beter kennen. Laten we eerlijk zijn normaal zien we alleen zijn werk op het toneel en dan is of was het vaak lachen geblazen ( alhoewel wie goed kan luisteren kon er toch ook wel serieuze dingen uit halen). Maar terug naar het boek, een openhartige blik in het persoonlijke leven van Paul. Zeer persoonlijke verhalen, over de oorlog, zijn verblijf in Friesland, zijn depressie , over Unicef. Allemaal zeer persoonlijke brieven die soms best heftig zijn. Sommige dingen ook zo herkenbaar.

Na het lezen van de brieven heb je Paul leren kennen als een warm, emotioneel en liefdevol mens, en net als ieder ander met zijn twijfels , onzekerheid, maar ondanks dat toch ook een krachtig mens.

Een lang verhaal is bij dit boek niet nodig, want ja Paul van Vliet is toch een groot cabaretier. Dus gewoon lezen dit boek!

Reacties op: Openhartig

Brieven aan God en andere mensen - Paul van Vliet
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 9,99