Compleet

EMBV 01 juli 2019
Fast Forward Formule 1 2019 is mooi samengesteld boek, vlot geschreven en zeer compleet. Er wordt terug gekeken naar het seizoen 2018, en natuurlijk vooruit gekeken voor 2019 ( inmiddels zijn we al weer een tijdje onderweg in het race seizoen, maar toch is het boek nog actueel).

In het boek staan wel foto´s, voornamelijke zwart/wit. De tekst in de zwart /wit foto´s is soms wat moeilijk te lezen.

In het boek is ook ruimte voor een stukje geschiedenis, zoals bijvoorbeeld Zandvoort ( ten tijde van het schrijven /uitgeven van het boek was nog niet bekend dat de Formule 1 in 2020 naar Zandvoort terugkeert, alleen geruchten). Goede timing. Natuurlijk ook aandacht voor Senna ( 25 jaar geleden verongelukt) en ander coureurs die helaas het leven lieten.

De teams van het seizoen 2019 worden uitvoerig besproken, dus je weet meteen wat meer over de nieuwe coureurs. Wie is er dit jaar kanshebber op de titel? Natuurlijk ontbreekt de kalender van 2019 niet.

Technische zaken worden ook onder de loep genomen, zoals de banden, de nieuwe Redbull Motor Honda, er wordt al vooruitgekeken naar de nieuwe regelementen van 2021.

Tevens is er aandacht voor de F2 en F3, een soort kweekvijver van talenten voor de F1.

Kort en krachtig kunnen we zeggen dat een mooi boek is om je in te lezen ( als je dat nog niet gedaan hebt voor het verdere seizoen 2019) . Je bent dan helemaal op de hoogte over de teams en banden die gebruikt worden. Zeker een aanrader voor de Formule1 fans!

Meer recensies van EMBV