Schitterend!

EMBV 23 mei 2019
Zo af en toe komt er een boek op je pad waar je meteen iets mee hebt. Victoria – de jonge koningin is zo een boek. Alleen al de cover maakt dat je tot het boek aangetrokken wordt.. Het straalt je tegemoet.

Koningin Victoria , ja er is al veel overgeschreven en dat zal ook wel zo blijven, een bijzondere, krachtige en moedige koningin die blijft fascineren (als je een liefhebber bent van de monarchie etc.) Is het boek vernieuwend? Nee er staat niet iets in wat nog niet bekend was, maar dat maakt het boek zeker niet minder. Dit boek sluit namelijk aan bij de tv serie ” Victoria”. Je vind in het boek dus ook de profielen van de hoofdrolspelers, en prachtige foto’s van de serie.

Het leven van de jonge koningin Victoria wordt uitvoerig beschreven met fragmenten uit haar dagboeken. Wat in dit geval bijzonder is : de dagboek-fragmenten zijn vertaald in het Nederlands en “handgeschreven” afgedrukt in het boek. Complimenten aan degene die daar voor verantwoordelijk is naast de uitgeverij. Is dat dan bijzonder? Ja in de vele boeken die wij van Victoria lezen is vaak dan niet altijd de originele afdruk van zo een fragment overgenomen.

Tevens vinden we in het boek een stamboom van de Hannover’s ( waar Victoria van afstamt.) Een blik achter de schermen van de tv serie. De Rolverdeling komt ook aanbod.

Samengevat : Een dik en stevig boek , die absoluut de moeite waard is van het lezen en bekijken. Dus ben je fan van de serie ” Victoria”, dan mag dit boek niet op je boekenplank ontbreken. Dat geldt ook voor de liefhebber van het Britse Koningshuis, dan hoort dit zeker in je verzameling thuis.

Meer recensies van EMBV