Goede Thriller

EMBV 07 juli 2019
De eerste kennismaking met het werk van deze Franse schrijver en het zal zeker niet de laatste zijn. Weerzin’ is het vijfde deel van de reeks rondom politieman Martin Servaz, maar het is niet noodzakelijk de andere delen eerst te lezen om dit boek te begrijpen. Het boek Weerzin is verdeeld in twee delen – het verleden en het heden, die op een zeer goede manier met elkaar verbonden raken.

Bernard Minier heeft een prettige manier van schrijven,niet te lange hoofdstukken. De titels van de hoofdstukken verraden waar het over zal gaan. Dat was even wennen. De personages met name Martin Servaz zijn goed uitgewerkt, waardoor ze levendig worden. Je wordt meegezogen in het verhaal, je wilt weten hoe het afloopt. Het plot was verrassend. Kortom een goed spannend boek.

Na het lezen toch nog wel enkele punten waar ik vragen bij heb.. De Nederlandse titel Weerzin waarom is die gekozen? Ja ok het is weerzinwekkend wat er gebeurd. Maar waarom niet de orginele titel Sisters vertalen naar gewoon Zusters, want daar draait het eigenlijk allemaal om.

De cover met het wolvenoog kan ik ook niet zo goed plaatsen, op basis van de cover verwacht je een ander soort verhaal….

Meer recensies van EMBV