Tegenvaller voor mij

30 januari 2016
De titel van het boek verdwenen zou ik nooit gekozen hebben. Het boek gaat veel te weinig over Jimmy die vermist wordt. Het boek is ingedeeld in drie delen waarvan ik vind dat het middendeel soms wel interessant is maar niets met de verdwenen Jimmy te heeft maken. Het is in feite een boek op zich. Terugblikkend vertelt ghostwriter Stephanie hoe ze in contact kwam met Scarlet een bekend persoon door haar deelname aan een reality programma. Veel uitweidingen, veel dingen die er niet toe doen en de vertaling maakt het er niet beter op. Engelse woorden kun je op een meerdere manieren vertalen omdat er in het Nederlands verschillende betekenissen voor zijn. Maar in het boek kwam ik regelmatig hetzelfde woord tegen soms in een zin. Neem het woord basically, veel andere woorden zijn er in onze taal, maar de vertaler kiest steeds hetzelfde. De ontknoping vond ik lichtelijk onbevredigend en ongeloofwaardig. Dit boek is een standalone en koos ik omdat het onderwerp mij aansprak maar eigenlijk viel het mij behoorlijk tegen. Soms veel te ongeloofwaardig.

Meer recensies van