De oorspronkelijk titel van dit boek is “Breathing in Colour”

21 februari 2017
De oorspronkelijk titel van dit boek is “Breathing in Colour” en dit vind je terug door het hele boek heen. Mijn dochter in India (de Nederlandse titel) is een roman met een bepaald thema, de verdwijning van een kind.

Het boek begin met het feit dat Alida te horen krijgt dat haar achttien jaar oude dochter, Mia, wordt vermist. Net als vaak andere romans in dit genre is er een flashback lijn in het verhaal van pijn en verdrongen herinneringen.

Als Alida begint aan haar zoektocht in India ontmoet Taos. Zij is iemand die regelmatig lucide dromen heeft en deze zijn aangrijpend, authentieke en tillen het verhaal boven alles uit.

Mia is opgegroeid met de belevenis van synesthesie, dit is een vermenging van de menselijke zintuigen. De beelden in deze passages zijn prachtig weergegeven. Het resultaat is een van de meest ontroerende, origineel en uitstekend geschreven roman die ik over dit onderwerp ben tegengekomen.

Aan het einde van het boek wist ik waar de Engelse titel opsloeg. Dit boek verdient het om gelezen te worden.

Ik las het in het kader van de landenchallenge 2017 en geef het vier sterren ****

Meer recensies van