Boek gekocht vanwege verwijzing naar broederschap van de Rode Draak waar ik het een en ander over gehoord heb en eens wilde kijken of dit boek wat verder licht zou kunnen verschaffen. Doordat ik op één zeer belangrijke mystieke reis zowel Milaan als de Dom van Keulen heb aangedaan, de plaatsen waar de beenderen liggen van de wijzen, komen er meer raakvlakken. In het licht geplaatst van mijn eigen bevindingen wat betreft de Steen is dit voor mij een sleutelroman geworden en ik meen dan ook de nodige mystieke kennis op te hebben gedaan met dit boek. Hoogstwaarschijnlijk zonder dat dat de bedoeling was van de schrijver. Tenminste dat denk ik dan maar want anders is de wereld wel erg klein voor deze jongen.