Heerlijk weglezen zonder complexiteit

Erik Persoons 19 juni 2019 Auteur
Het kraaiennest is een spannend jeugdverhaal, het eerste non-fictie verhaal van kinder- en jeugdpsycholoog Ludo Driesen. Dit kortverhaal (88 blz.) over twee jongens die op zoek gaan naar een, reeds jarenlang, verborgen schat in een oud huis leest gemakkelijk en aangenaam. Er zitten geen moeilijke complottheoriƫn in verborgen. Het is een jeugdboek en zodoende ook in een eenvoudige stijl geschreven. Toch is het voor een volwassene ook leuk om te lezen, zeker omdat Ludo het enkele keren toch niet heeft kunnen laten om de psychiater in zich los te laten. De ouder-kind relatie wordt soms subtiel verwoord. Het boek gaat over een jongen die er van droomt om detective te worden, ik ben er zeker van dat vele jongens en meisjes, na het lezen van dit boek, ook dromen om de nieuwe Sherlock Holmes te worden. Zeker drie sterren waard en een extra ster als aanmoediging want ik vermoed dat het voor een schrijver van diverse psychologische werken over relaties en trauma's niet gemakkelijk is om over te schakelen op deze luchtige, fictieve literatuur.

Meer recensies van Erik Persoons