Erik van Woerkens-33 10 november 2007
Dagelijks lees ik 's avonds wat in een spannend boek vóór het slapen gaan, zo gaat het al enkele jaren. En stuk voor stuk zijn dat boeken met een hoge kwotering op Crimezone.nl.

Al sedert een dag of 10 lees ik nu Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson. Of beter gezegd: 'las', want het is zaterdagochtend nu, deze nacht kon ik het boek niet wegleggen, zó spannend. Tegen 3 uur was het boek uit. Sommige mensen zullen nu wel beginnen twijfelen aan mij...

Net zoals dit boek zijn er wel meer Zweedse crimi's met een maatschappij-critische ondertoon, meerstal zijn ook personen en karakters goed utigewerkt in het 'doorsnee' Scandinavisch' boek. Mannen die vrouwen haten is hierop geen uitzondering, maar het is zoveel méér. Een absolute aanrader, dit boek !

Meer recensies van Erik van Woerkens-33