Hope in love

EvE. 07 juni 2019
Al na 10 bladzijdes zat ik met een big smile op mijn gezicht te lezen. Wat een leuke schrijfstijl om mee kennis te maken, want ik ken de Geek girl serie (nog) niet. Er is ook een leuke paginanummering, hoofdstukaanduiding en andere originele dingen in de lay-out.

In dit boek draait het om Hope Valentine, een telg uit een familie van beroemde acteurs. Haar oma, moeder, broer en zussen leiden een jetsetleven. Hope niet, want ze krijgt daar pas toestemming voor als ze 16 is. Daarom focust Hope zich eerst op het vinden van de liefde.

Hope is een hopeloze romanticus, met veel humor en een flinke dosis verbeeldingskracht. Ze gaat overal onbevangen in. De filmscenes die Hope zelf bedenkt zijn grappig, daar heb ik het meest van genoten. Tevens komt Hope met leuke metaforen, wat haar origineel maakt.

"Het is hier net een vrije-uitloopboerderij vol leuke scharreljongens."

Gaandeweg maak je ook kennis met de andere gezinsleden en krijg je subtiele drupjes info waardoor je voelt dat er iets bijzonders met Hope is en je wilt doorlezen om erachter te komen wat dat dan is. Deze drupjes hebben mij een aantal keer op het verkeerde been gezet, dat vond ik verrassend.

Natuurlijk is niet alles rozegeur en manenschijn en daardoor ontwikkelt Hope zich waardoor ze uiteindelijk de dingen ziet zoals ze zijn en niet zoals zij wil dat ze zijn. Ze steekt haar kop niet meer in het zand en de band met haar broer en zussen wordt daardoor ook beter.

"Alle lampen in mijn hoofd zijn gesprongen, overal ligt glas, de camera's zijn kapot, de hele set stort in..."

Het was fijn om weer eens wat luchtigers te lezen want de Young Adult boeken die de laatste tijd zijn verschenen, gingen met name over zwaardere thema's. Ik wacht met smart op het volgende deel van deze serie, ik hoop dat er dan een andere Valentine centraal staat, wellicht gaat het dan over precies dezelfde periode maar dan dus uit een andere invalshoek.

De mooiste zin uit het boek vind ik: "Waarom zou je doen alsof dingen je niet raken? Dan is het net alsof je leeft met het volume uitgedraaid."

Meer recensies van EvE.