Evelien Jonckheere-21 03 december 2007
Blauw bloed van Aspe is de eerste thriller die ik ooit heb gelezen. Ik vond het boek zeer spannend. De opbouw van het verhaal is schitterend in elkaar gestoken. Soms was het wel raar omdat de schrijver soms zomaar naar andere personages verspringt. Het is net alsof in een serie waarbij men van het ene decor naar het andere decor verspringt. Dit zorgde af en toe wel voor verwarring.
Pieter Aspe is zo goed in het beschrijven van passages dat ik het zo voor mijn ogen zie. Het is net leuk als alles heel realistisch wordt beschreven zodat het net echt lijkt. Het verhaal is goed geschreven omdat het net hetgeen vertelt wat zich in de hoofden van de figuren afspeelt. Alles wat niet wordt gezegd, wordt geschreven. Kortom het was een fantastisch en spannend boek.