Een terechte Finale

Evelien Moesker 08 augustus 2018
Het boek Finale, deel 3 in de legend serie, van Marie Lu is ontzettend sterk geschreven en laat je achter met een gevoel als of je net zelf een oorlog hebt mee gemaakt.
Helaas haalde een aantal fouten mij wel een beetje uit de sfeer. June die in de ene alinea op gympen loopt en het volgende moment opeens handig gebruik kan maken van het feit dat ze op leger laarzen loopt. Verderop is in het ene hoofdstuk pascao korter dan Day, waarna hij plots als langer wordt beschreven. Ik weet niet of dit aan de vertaling ligt of ook al in het origineel aanwezig is, maar ik vond het een beetje vreemd. Verder vind ik het verhaal wel heel mooi en goed geschreven. zelfs de epiloog blijft spannend.

Meer recensies van Evelien Moesker