Is dit onze toekomst?

Eveline Kleijn 12 juni 2019
Dit was mijn eerste boek van Kling.
Door het vooruitleesstukje op de leesclub was ik wel nieuwsgierig geworden naar dit boek.
Het leek, op het eerste gezicht, wel een grappig verhaal maar gaande weg ging de overdreven zwarte humor mij steeds meer tegen te staan.
Het leest wel makkelijk weg en hij heeft ook wel goede punten want we worden inderdaad steeds afhankelijker van K.I .
Maar om nou van de 2e wereldoorlog een musical te maken en de bijbel te kakken te zetten (ik ben zelf niet gelovig) vind ik toch over het randje.
Het zet je wel tot nadenken toe want hoe ver laten we het in het echt komen?
Laten we echt alles maar dan ook alles door algoritmes bepalen?
Is dit onze toekomst?
Ik moet er niet aan denken dat mijn partnerkeuze, mijn volgende maaltijd of huiselijkheden door computers bepaald worden.
Dat het bereik van The shop tot in je huis en je bed gaat.
Ik kon me wel in Peter verplaatsen omdat hij hier tegen in opstand komt.
De verschillende karakter van de robots die Peter heeft gered zijn wel grappig en je merkt ook dat ze evolueren en menselijker worden.
Het was minder grappig dan ik had verwacht maar wel onderhoudend.
Uiteindelijk niet mijn soort boek.
Ik geef het 2 1/2 ster

Meer recensies van Eveline Kleijn