Gemixte gevoelens

Eveline 27 augustus 2017
Broken river is een apart boek, in positieve zin. Het zet je als lezer aan het denken en na het einde blijf je nog even mijmeren over hetgeen wat je gelezen hebt.

Het is een verhaal met een duister kantje en een origineel vertelspectief. Een aantal hoofdstukken worden vanuit de Observer geschreven, wat een verdieping in het boek brengt en je als lezer doet afvragen wie of wat de Observer is.
Deze hoofdstukken zijn geen kattenpis. Ik las het boek in het Engels en dan moest ik echt mn koppie erbij houden.

Echt een thriller is het niet maar de spanning sluimert. Gaat het mis? Zo ja, hoe erg?

Het verhaal in grote lijnen:
Een gezin vlucht midden in de nacht uit hun huis weg en hun dochtertje weet hun lot te ontsnappen.
Jaren later komt er een gezin met een dochter wonen, waardoor het verleden op zijn kop wordt gezet.

Conclusie:
Zeker een interessant boek en niet eentje om met een half oog te lezen.

Meer recensies van Eveline