Europa onder het vergrootglas

Evy2004 02 mei 2019
De schrijver Ilja Leonard Pfeijffer wil graag overdenken wat er is misgegaan tussen de liefdesrelatie met de liefde van zijn leven Clio. Daarom neem hij zijn intrek in het Hotel Grand Europa dat zeer vervallen is geraakt en beter tijden heeft gekend. Gaandeweg rekesteerd de schrijver zijn verhaal en voort je meen naar plaatsen zoals Malta, Venetiƫ, Portovenere en de Cinque Terre. Hij geraakt ook heel erg betrokken bij de wederopbouw van de glorie die het Grand Hotel Europa en vorm een band met de andere gasten en het personeel van het hotel.

De schrijfstijl was in het begin toch even wenen mede doordat er in dit boek zeer veel spraken is aan beeldspraak waardoor het boek toch iets minder vlot weg leest. Maar tegelijk word je door deze unieke manier van schrijven met de neus op de feiten gedrukt en geeft de schrijver zijn openlijke mening over het continent Europa en zijn goede en slechte kanten.

De personages worden zo sterk in het verhaal neergezet en hebben zo een persoonlijkheid dat je het gevoel krijgt alsof je onderdeel van het verhaal bent.

Ook de vele verhaallijnen die dit verhaal met zich meedraagt zijn mooi vormgegeven het enige probleem dat misschien zou kunnen opduiken is dat je soms nogal eens de draad kwijtgeraakt doorheen het verhaal

Ik vond dit zeker een mooie kennismaking met de schrijver Ilja Leonard Pfeijffer vooral in het aspect rond de kijk en meningen van Europa heeft hij mij stof tot nadenken gegeven.

Ik geeft dit boek 4 sterren

Meer recensies van Evy2004