Heel aangrijpende en realistische roman

Evy2004 10 januari 2018
Een broer is er gewoon tot hij er op een dag opeens niet meer is en waarschijnlijk daar jou toedoen. Het enige wat je nu nog kunt doen is de strijd afmaken die hij graag wilde beginnen maar tegen welke prijs?

Ik loop zelf meestal niet echt warm voor een roman maar omdat dit verhaal zo ontroeren en zeer actueel overkwam na het lezen van de bijhorende tekst ging ik toch over stag. Ik vond de schrijfstijl van Roanne van Voorst zeer luchtig en niet al te ingewikkeld waardoor het verhaal vlot weg leest.

Ik merkte ik dat alles in dit verhaal met een boodschap werd gegeven zonder het er al te dik op te leggen, de personages en de gebeurtenissen in het verhaal kwamen voor mij zeer realistisch over. Ook het feit dat we een zeer uitgebreide verhaallijn kregen over de beslissing van Revé om het leger te gaan kon ik zeer waarderen zo kreeg ze een geweldige diepgang mee en zo je haar tijdens gewone leven en na haar legerdienst zo kan je als lezer de veranderingen beter begrijpen en ga je jezelf toch eventjes na het ontslaan van de laatste pagina toch afvragen wat verdriet rouw en plicht doet met een mens.

Het enige waar ik het een beetje moeilijk mee had maar dat kan aan mij gelegen hebben is dat ik einde niet helemaal kon plaatsen. Maar voor de rest heeft Roanne van Voorst zeker een aanrader van een roman geschreven.

Ik geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies van Evy2004