De ware kracht van vriendschap

Evy2004 29 oktober 2016
Liam is schrijver maar zijn boek komt maar niet van de grond. Daar wil hij graag iets aan veranderen en hij besluit om het leven van zijn beste vriend Alto te gebruiken als inspiratie voor zijn boek. Alto heeft daarin tegen geen gemakkelijk leven hij lijkt zelf voor het ongeluk te zijn geboren want hij beland steeds weer in de problemen doordat hij als ondernemer helemaal mislukt. Het enige wat hem een beetje hoop geeft in zijn leven is zijn grote liefde voor Stella maar ook als deze relatie op de kippen loopt is Alto helemaal het noorden kwijt.

Dit verhaal is eigenlijk een samenvatting van het leven van Alto dat word vastgelegd door Liam. Nu zou je toch gaan denken dat het verhaal door het perspectief van Liam zou verteld worden en dat je ook een beetje meer van Liam zou te wetten komen wat in het begin van het boek zeker het geval is maar eigenlijk kom je meer over Alto te weten in dit boek wat zeker niet slecht is maar ik had graag toch een afwisselt perspectief gezien in dit boek.

Ik vond dit boek op sommige momenten zeer zwaar om erin verder te lezen mede door de toch moeilijke woorden die erin worden gebruikt. Ook was de hoofdstuk aanduiding niet echt zeer duidelijk tijdens het lezen waardoor je het gevoel krijgt dat er geen einde aan een hoofdstuk lijkt te komen.

Van de schrijfstijl heb ik wel een beetje genoten en ik ga zeker zijn eerste boek ook lezen. Ik denk er zelf over na om dit boek op een later tijdstip een tweede kans te geven maar voorlopig zit dat er nog niet in.

Mede doordat het boek in het begin een zeer goede start maakte maar ik Liam in het verhaal soms een beetje miste. Maar ook omdat de humor in dit boek soms wel erg grappig is krijgt dit boek 3 sterren van mij.

Meer recensies van Evy2004