Een beklemmend boek dat in 54 minuten inslaat als een bom !

Bookaholic F 01 januari 2018
In een seconde verandert het leven op een Amerikaanse school voor altijd. Door de ogen van vier jongeren zien we een afgrijselijke schietpartij. In 54 minuten wordt het leven nooit meer normaal. Dit boek maakt angst en wanhoop tastbaar . De ervaringen en band die de vier jongeren delen, sleuren de lezer mee naar het einde van het boek of is het een nieuw begin? Ondertussen ontdekt hij geheimen en een sprankeltje hoop. 54 minuten is een vlot vertelde en beklemmende race naar de vrijheid, die akelig realistisch aanvoelt . Wie dit boek leest, wil het vergeten. Hier kan dit toch niet gebeuren of toch wel ? Een meeslepend boek dat de impact van een dramatische gebeurtenis "echt" doet voelen. De verantwoordelijkheid van iedereen in deze gewelddadige actie wordt in vraag gesteld . De rol van de sociale media in onze samenleving wordt benadrukt en na afloop blijft de lezer geschokt achter. Hij vraagt zich af hoe het kan dat mensen voor deze onmenselijke daad kiezen en wie eigenlijk echt schuldig is? Is het alleen Tyler, de jongen die meer vragen dan antwoorden achterliet, of is het niet zo eenvoudig? Een beklemmende young-adult die toont hoe snel een situatie kan escaleren totdat de klok niet meer teruggedraaid kan worden!

Meer recensies van Bookaholic F