Het verhaal gaat over Joe Chafyefski ,een wetenschapper, en Alina en hun zoon Samuel.
Joe en Alina zijn ondertussen uit mekaar maar komen terug in contact door de bedreiging van Joe.
Waarom en wie Joe onderuit willen halen, lijkt snel duidelijk maar is alles zoals het lijkt?
In deze wereld wordt namelijk waarheid gemaakt en gecreëerd zoals men het wil.
En is de I Am ( de nieuwe "gsm") echt een wonderapparaatje zoals het wordt voorgesteld of is het gewoon een nieuwe verslaving? De dochter van Joe en anderen worden namelijk meegezogen in de marketingwereld wat prachtig en grappig neergepend wordt. Dit boek mocht van mij wel wat minder pagina's bevatten want sommige zaken kunnen korter ook gezegd worden.Toch is het ook een fascinerend boek omdat het doet nadenken over wat wij doen zoals we echt willen . Of wordt er door Facebook en andere technologie een wereld gemaakt die we eigenlijk niet nodig hebben.
Maar naast een terechtwijzing naar onze consumptiemaatschappij is dit ook een verhaal over zingeving,liefde en wanhoop maar vooral hoop.

Reacties op: Wat kiezen we zelf?

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,95 Bestel het ebook bij Libris voor 11,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,95 Bestel het ebook bij Blz. voor 11,99