Meer verwacht

F.Dogan 24 oktober 2018
De invloeden van de smartphone op onze kostbare hersenen. Dit boek heeft me bewuster gemaakt over wat de smartphone eigenlijk met ons doet en hoe we een productief leven kunnen leiden zonder constante onderbrekingen op ons beeldschermpje. Wel vind ik de tips voor hoe je vaker van je telefoon af kan blijven ervaren zwak, hij begint meteen over yoga maar ik zie dat verband niet. De passage over hoe je je kind bewuster kan leren omgaan met de smartphone helpt ook weinig. Ik vind dat de smartphone pas aan jongeren vanaf 16 jaar gegeven mag worden, want het kan echt de hele gedachtepatroon van het kind veranderen hoe 'goed' zij er ook mee omgaan. Ik raad jullie eerder het boek van Jaron Lanier die als titel heeft: 'Tien manieren om je sociale media accounts nu meteen te verwijderen'. Dat boek motiveert echt.

Meer recensies van F.Dogan