Joost mag het weten

Femleest 11 juni 2019
Paula is al heel lang samen met Robert, sinds de toneelschool steunt ze hem al in zijn acteur talent en samen hebben ze een dochter gekregen genaamd Georgia, inmiddels is zij al een tiener. Omdat ze een dochter hebben heeft Paula haar acteerwerk opgegeven zodat Robert wel acteur kon blijven en zij thuis bleef om voor Georgia te zorgen. Later heeft ze een baan gekregen in de bakkerij, haar baas Myra is altijd erg meegaand in het leven van Paula. Paula verdenkt Robert op een affaire en wel met Saskia een collega van zijn werk. Paula die wil wraak gaan nemen en heeft een plan bedacht, ze heeft een maatje meer en besluit om te gaan sporten en zich weer mooi te voelen zoals vroeger zodat ze Robert voor zich terug kan winnen. Ook gaat ze naar de man van Saskia toe, Josh is eerst gekwetst maar wil toch graag helpen met het plan van Paula.

Paula is een erg leuke personage, hoe zij denkt kan ik mij wel in vinden. Saskia daarentegen vond ik behoorlijk gemeen tegenover Paula, vooral omdat Paula dacht dat ze vriendinnen met Saskia kon worden. Maar Saskia loog alleen maar tegen haar. Ik vond het plot goed geschreven, omdat iedereen er in geloofde wat Josh zei maar dit bleek toch even anders nadat hij zijn zegje had gedaan.

De schrijfstijl kon wel iets beter, ik kwam nog behoorlijk wat spelfouten tegen. Niet dat ik zelf correct Nederlands schrijf, maar dit viel mij zelfs heel erg op. Ook werd er heel vaak vermeld in de uitdrukking Joost mag het weten, deze uitdrukking ben ik namelijk een paar keer tegen gekomen.

Het verhaal was voor mij boeiend genoeg om te lezen, maar achteraf vond ik het wel vrij langdradig allemaal. Het verhaal is leuk, maar het had misschien allemaal wel wat korter gekund.

Ik heb het boek drie sterren gegeven, ik vond het een leuk boek om te lezen maar ben er niet mega enthousiast over. De cover daarentegen vind ik wel helemaal fantastisch, maar of het ijsje iets met het verhaal te maken heeft, dat dan weer niet.

Meer recensies van Femleest