Een schattig verhaal

femkeleest 04 januari 2019
Ik mocht meedoen met de Hebban Leesclub over het boek What if it’s us van Becky Albertalli en Adam Silvera. Ik was erg benieuwd naar dit boek. Adams boeken vind ik namelijk helemaal geweldig. De boeken van Becky vind ik wel oké, maar niet super. Ik was vooral nieuwsgierig naar hoe de twee auteurs een middenweg zouden vinden voor dit boek, aangezien Becky meer van de humor en luchtigheid is en Adam meer van de zwaardere onderwerpen.

Arthur en Ben komen elkaar tegen op het postkantoor. Ze kennen elkaar niet en praten maar kort met elkaar. Wanneer ieder hun eigen weg gaat, kunnen ze elkaar niet uit hun hoofd zetten. En als ze elkaar terugvinden is de vraag of een relatie stand zal houden...

Dit verhaal is ontzettend schattig. Twee jongens die elkaar tegenkomen en langzaam maar zeker meer voor elkaar beginnen te voelen. De personages zijn realistisch en goed uitgewerkt. Arthur is super geeky en een beetje awkward, Ben is serieuzer en kampt met liefdesverdriet. Het boek bevat meerdere verwijzingen naar Harry Potter, fan fiction en Broadway musicals zoals Hamilton en Dear Evan Hansen. Het verhaal zit boordevol humor en de beschrijving van de omgeving laat niets te wensen over: je waant je helemaal in New York. Er worden zelfs boekenwinkels in New York aangeraden: Barnes & Noble, Strand Bookstore en Books of Wonder. What if it’s us bevat thema’s als LGBT, zelfacceptatie, vriendschap, ouder-kindrelatie, volwassen worden en verliefdheid. Dit boek is perfect als je een luchtig en realistisch verhaal zoekt.

Adam en Becky hebben in dit boek een balans gevonden in hun schrijfstijlen en het is perfect. Ik kijk uit naar een volgende samenwerking van deze twee auteurs!

Meer recensies van femkeleest