profiler vecht voor herkenning opzoek naar gestoorde seriekiller

Leesdromen 23 juni 2016
Ik mocht het boek zomermeisjes Buzzen! Daar ben ik Hebban en uitgeverij Bruna erg dankbaar voor! Ik heb kennis gemaakt met een nieuwe geweldige schijfster!

Het debuut van Jobien is een krachtig boek waarmee ze zich zelf op de markt zet! De hoofdpersoon Lot is profiler en word na een opleiding in Zweden overgeplaatst naar Twente! Ze komt hier terecht in een team met mannen die "vast geroeste gewoontes" hebben als t op vrouwen aan komt! Het team vind dat een vrouw achter t fornuis thuis hoort en ze zullen het haar dan ook niet gemakkelijk maken! Nadat het 2de slachtoffer valt en Lot steeds belangrijker word voor t onderzoek weten de mannen haar sneller te waarderen!

Het boek word vanuit 2 perspectieven geschreven! Lot en de dader! Als je t verhaal van de dader leest ontwikkel je voor hem een soort afschuw maar stiekem ook een soort medeleven! Soms een vorm van irritatie! Het verhaal van de dader is goed weggezet!

Gedurende het hele boek blijft het spannend! Het is lastig weg te leggen! Het einde kwam wat abrupt! Aan het einde blijft de lezer met vragen achter! Betekend dit dat er een vervolg komt of dat het verhaal afgelopen is en je nooit alle antwoorden zal krijgen!

Meer recensies van Leesdromen