Geen recensie, slechts een mening

Fllappie 29 mei 2017
volgens mij is dit gewoon een aardig boek. Ik geef twee sterren omdat er literaire thriller op de flap staat. Ik vind dat dat totaal niet op zijn plaats is. Personages zijn echt niet uitgewerkt of ongeloofwaardig uitgewerkt. Beweegredenen zijn vaak niet uitgewerkt. De thema's die in het boek voorkomen 'kunst, trauma, communisme, terreur, enz enz worden oppervlakkig en op een sensationele wijze aangesneden. Eigenlijk heb ik totaal geen beeld van de hoofdpersoon. Dat ze getraumatiseerd is, dat moet je geloven door de dik opgelegde reacties op sommige momenten, maar regelmatig doet of denkt de hoofdpersoon dingen die dan weer totaal niet in lijn zijn hiermee. Ik vind de ingredienten van het verhaal goed bedacht. Op ongeveer blz 200 wordt het boek voorspelbaar. Nog steeds wel vermakelijk, maar geen 'zinderende' spanning wat mij betreft. Indien het woord literaire thriller niet was gebruikt dan had ik 3 sterren gegeven.

Meer recensies van Fllappie