De Boomridder

FlorianRomanov 12 oktober 2018
Proloog
De proloog lezende begrijp je onmiddellijk waarom men dit Dark Fantasy noemt. Doem en verderf verschijnen aan de einder en oorlogstrommels roeren zich alsof ze klaar staan om uit het boek te breken.
Het Ultieme Wapen
“Het ultieme wapen” is leuk en afgerond. Hetgeen me bekoord is dat je Lucifer neerzet als een figuur dat ook van links naar rechts getrokken wordt en dat niet fijn lijkt te vinden, lekker herkenbaar dus.
De Reus van Schaduwen
Hierin wordt een vleugje geschiedenis van "de slag om het merelveld" gemixt in een Young adult verhaal ware het niet dat er een stevige portie horror inzat. Boeiend is het zeker en het past binnen de rest der verhalen.
De Verkenners
Een liefdesverhaal met op de achtergrond een preapocalyptische dreiging waarin vooroordelen en tradities het moeten afleggen tegenover een hoger belang. Verder doem en nog meer doem met een feeëriek en leuke twist op het einde. Men zal zeggen dat van de “The Sixth Sense” is afgekeken maar daar zou ik me niets van aantrekken omdat al de rest origineel genoeg is en je andere verhalen perfect ondersteunen.
De Moordende Machine en de Demonische Geest
Leuk, heel leuk, graag gelezen. Heel goed voor deze fase in de rest van de kronieken en mits wat te knippen heel bruikbaar in een aparte sage.
De ridder zonder hoofd
Dit is tof, er zit zoveel in en verbind veel andere deelverhalen dat het gewoon leuk is om te lezen.
Lucifer en de Bloedige Rechters
Grappig en een mooie aanloop naar het volledige verhaal.
Epiloog
Hiermee wordt de kring rond gemaakt. Het geheel is in evenwicht en sluit naadloos aan bij de trilogie.
Succes,
Florian Romanov,