Ik ben met heel veel belangstelling aan die boekje begonnen
Ik ben al sinds lang bekend met het fenomeen BDE [bijna dood ervaring] en ik ben er ook van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat we met onze zintuigen kunnen waarnemen [daarom had ik dit boek gekozen voor de joker #spiritualiteit] en daarom was ik erg benieuwd naar de ervaringen van dit jochie.

Helaas werd het een tegenvaller. het verhaal over de ervaringen van Colton wordt geschreven door zijn vader, Todd die predikant is. Het hele boek lijkt op een preek die oproept tot bekering.

Elk zinnetje uit het verhaal van zijn zoontje tracht hij te verbinden - ter controle van de ervaring? - aan een Bijbeltekst. Hij kent de bijbel van haver tot gort, zoveel is duidelijk, en daardoor is zijn boek uiteindelijk bijna een samenvatting van de Bijbel geworden in plaats van het verhaal van Colton. Ik kreeg het gevoel dat de bijzondere ervaring van het kind door de vader misbruikt wordt om zieltjes te winnen.

Het werd op den duur zó irritant dat ik zin kreeg om het boek dicht te klappen en niet verder te lezen. Wanneer ik Bijbelteksten wil lezen dan neem ik wel mijn Bijbel van de boekenplank.

Om kort te zijn: De jongen die in de hemel was heeft me niet kunnen raken en dat ligt niet aan Colton maar helemaal aan de manier waarop zijn vader, Todd, er in dit boek mee omgesprongen is.
2** voor Colton....

Reacties op: Meer Bijbel dan iets anders.

Bestel dit luisterboek voor  €15,95 bij