Leuke Hollywood sfeer in dit vrolijke boek

De voorkant van het boek, met daarop mijn favoriete bloem de strelitzia sprak mij meteen aan. De korte sneak preview die ik had gelezen vond ik erg leuk dus ik zag dit boek wel zitten, ik dacht als potentiële tweede lezer ook direct aan mijn 13-jarige dochter. Ik was dus ook erg blij dat ik ingeloot was voor dit buzzboek.

De hoofdpersoon in dit verhaal is de behoorlijk naïeve Hope van bijna 16. Ze heeft nog twee oudere zussen en een oudere broer. Aangezien zij allemaal ouder dan 16 zijn is, in Hope haar ogen, hun spannende leven al begonnen. Hope (be)leeft en ziet alles vanuit filmbeelden. Hierdoor staat ze zeker niet met beide benen op de grond maar dagdroomt ze veel en mist ze daarom soms ook het een en ander. Dat maakt haar overigens ook wel lief, ze mag dan wel bijna 16 zijn, in wezen is ze gewoon nog een kind. Ze krijgt, omdat de Valentine kinderen tot hun 16e buiten de spotlights worden gehouden, thuis onderwijs in de bibliotheek van het grote huis waar ze wonen. Daar merk je dat Hope vrienden mist, ze fantaseert ze er daarom dus gewoon bij. Hope is op zoek naar de liefde, elk jongen die haar pad kruist wordt in haar hoofd dan ook haar potentiële vriendje.

De hoofdstukken lezen heerlijk weg, de opmaak is erg leuk gedaan en de keuze van de verschillende lettertypes is erg fijn gedaan. De opmaak doet me een heel klein beetje denken aan de dagboek van een muts boeken, overigens wordt ik daar gek van het gekozen lettertype en dat is in dit boek helemaal niet zo, de gekozen lettertypes lezen hier allemaal prettig weg.

Ik ga de vervolgdelen die gaan komen zeker lezen, ben benieuwd of die ook over Hope gaan of dat elk van de Valentine kinderen aan de beurt gaat komen, allebei zal genoeg stof tot vertellen hebben denk ik zo.

Meer recensies van Francisca den Otter