Na het gevangen nemen van Yulia probeert Lucas achter haar geheimen te komen. Voor welke organisatie werkt ze? Wie is het hoofd van de organisatie? Wie zorgde voor het afsteken van de raket op Julian’s mannen, waaronder Lucas zelf? Lucas blijft nog met veel vragen in zijn hoofd zitten. Lukt het hem om zijn antwoorden te krijgen voordat Yulia helemaal in zijn hoofd gaat zitten?

Het 2e boek van de serie, Gevangen, gaat zonder tijdsprong verder als waar het 1e boek gebleven is. Ook hier lees je de serie uit zowel Yulia’s als Lucas’ zijn oogpunt. Je leest, en begrijp, de angst voor wat er komen gaat in Yulia’s optiek. De stemmingswisselingen van Lucas maakt het haar er niet makkelijker op. Daar komt ook nog eens bij dat ze er alles aan probeert te doen om haar broertje Misha te beschermen.
Terwijl Lucas steeds verder gefrustreerd raakt door de gebrekkige antwoorden van Yulia. De tijdsdruk van een paar dagen, helpen ook niet echt. En zijn gevoelens maken het er al helemaal niet makkelijker op.

Het boek is vrij vlot. Zo zijn er weinig bladzijdes per hoofdstuk, maar ook zijn er geen grote tijdsprongen, hooguit van een paar dagen. Het begin is vrij rustig: Lucas en Yulia groeien meer naar elkaar toe en onderdrukken hun gevoelens voor elkaar minder. Pas halverwege het boek komt Lucas in een soort van tijdsdruk omdat hij voor 2 weken naar Amerika toe moet gaan, hierdoor merk je dat hij gefrustreerd raakt en meer druk op Yulia uitoefent. Yulia daarentegen maakt daar soms gebruik van voor haar eigen plannen.

In tegenstelling tot het 1e boek is hier meer een romantische sfeer. Nou moet ik wel zeggen dat het bij lange na een romantisch boek is: Om de drie hoofdstukken moet er wel een erotische woord (of bladzijde) tevoorschijn komen. Zo moet een wandeling naar een vijver al vol zitten met passie en sensatie, zonder enige aanleiding van iets. Ja, tja, het is typisch de schrijfstijl van Anna Zaires, maar soms is het ook zonde van het boek. Want ik vraag me aan het eind van het verhaal af of er wel romantische gevoelens waren of dat het alleen maar om de seks ging.
Natuurlijk laat Lucas zijn bezitterige kant zien, van hem komt er nog een gevoel van liefde af. Maar ook in de zin daarna is er weer een seksistisch opmerking wat ervoor zorgt dat je je eraan begint te ergeren.

Pas ná de helft van het boek gelezen te hebben begint er echt een spanningsboog in te zitten. Hierdoor wil je toch wel het 3e deel gaan lezen, want de vraag is en blijft: Wat gebeurt er als de geheimen van Yulia boven tafel komen?

Reacties op: Verscheurde passie

Gebonden - Anna Zaires