Wat een goed boek!

22 augustus 2017
Het is de eerste keer dat ik met deze schrijver in aanraking kwam, maar toen de mail van Harper Collins binnen kwam, was het al snel duidelijk dat ik het boek graag wilde lezen. Ik zag namelijk staan dat het zich in New York afspeelt en wanneer ik de naam van die stad zie staan, dan ben ik al verliefd op het boek. Ik vind New York namelijk een geweldige stad. Maar nu, wat vond ik van het boek.

In het begin moest ik wat wennen aan het verhaal en de schrijfwijze van de schrijver. Ik vond het dan ook wat langdradig. Er wordt namelijk in het eerste deel beschreven wat voor werk Denny Malone doet en wat hij daar allemaal meemaakt. Ik snap dat het een verhaal is met criminele zaken en dat het dan soms van belang is dat er veel van het verhaal uitgebreid wordt beschreven, maar dat was voor mijn gevoel soms iets te uitgebreid.

Vanaf het tweede deel van het boek vond ik het verhaal dan weer ineens super makkelijk weglezen. Vanaf hier ga je volgen hoe hij in de andere wereld, de wereld van de ‘ratten’ terecht komt. Dit vond ik heel interessant om over te lezen. En ben me nu dan ook wel af gaan vragen of het er in Nederland ook zo aan toe zou gaan, of dat dit gewoon echt een verzonnen verhaal is en dat het in werkelijkheid helemaal niet zo gaat. Hier zou ik wel graag meer over willen gaan lezen. Want het lijkt me wel heel moeilijk om net als Denny, zo’n ‘rat’ te worden en mensen te verlinken.

“Ons einde verraad waar we zijn begonnen, maar ons begin voorspelt niet waar we zullen eindigen”

Ik ben zeker nieuwsgierig geworden naar deze schrijver en wil dan ook zeker meer van zijn boeken gaan lezen. Wat ik vooral ook heel mooi vond aan zijn schrijfwijze is dat er van die mooie gezegdes/verwoordingen in voorkomen, zoals de zin die ik hierboven heb geciteerd.

Al met al vond ik het zeker een goed boek om te lezen, al had ik van tevoren verwacht dat ik hem snel uit zou lezen is dat toch niet helemaal gelukt. Ik heb met name over het eerste deel van het boek een week gedaan. De rest van het boek heb ik in een paar dagen uitgelezen. Het is dus zeker een aanrader! Het boek krijgt dan ook 4 van de 5 sterren van mij.

Meer recensies van