Doe het goede

Ik begon met een heel andere verwachting van dit boek, dan het uiteindelijk bleek. Het hele boek beslaat net 14 dagen uit het leven van Majoor Jack Reacher. Zijn laatste 14 dagen als majoor bij de speciale eenheid. Door de dood van een generaal worden gebeurtenissen in gang gezet die uiteindelijk leiden tot degradatie van Reacher naar kapitein in de ME. Maar hij heeft daar
Dit is in een notendop het verhaal. De rest van het boek geeft een beeld van het Amerikaanse leger. Het gekonkelefoes voor hoge baantjes of om hoge baantjes te houden. Het uitspelen van de verschillende legeronderdelen tegen elkaar. En natuurlijk het toch wel plotseling overlijden van zijn moeder, die haar verzetsverleden geheim heeft gehouden. Dan zien we dat Jack moeite met emotie heeft, veel meer dan zijn oudere broer Joe.
Kortom in dit boek zien we hoe Jack Reacher gevormd is en hoe hij uiteindelijk is geworden wie hij is. Een mens die het goede doet.

Meer recensies van Frieke van der Meijden