G. Bressers 02 mei 2012
Voor de Buzzzclub het boek 'de goden van Gotham' mogen lezen. Een mening vormen is niet gemakkelijk: aan de ene kant is het boek een mooi stukje historische vertellingen met prachtige neergezette gedetaileerde personages. Ook waan je je in deze tijd en proeft je de sfeer van toen. Voor wie hiervan houdt, is het boek dan ook een aanrader.

Aan de andere kant moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat het boek mijn stijl / genre niet is. De eerste 120 pagina's waren langdradig en gaven mij het idee dat het bladvulling was. Voor mij had deze lange introductie dan ook niet gehoeven. Hierna begint het verhaal pas, maar blijft het toch te oppervlakkig en te traag. Ook bevat het verhaal te weinig diepgang, is het soms voorspelbaar of ver gezocht en is het niet spannend, waardoor het moeilijk is om de aandacht erbij te houden. Voor mijn gevoel mag het boek dan ook geen thriller worden genoemd, maar eerder een historische roman met detective elementen.

Meer recensies van G. Bressers