Geer Duquesnoy 19 januari 2014
Verity is, tijdens de tweede wereldoorlog, opgeleid als spion, haar vriendin Maddie is piloot. Maddie vliegt Verity, tijdens een geheime opdracht, naar Ormaie in bezet Frankrijk. Het vliegtuig wordt echter geraakt en Verity moet uit het vliegtuig springen en weet niet of haar vriendin het heeft overleefd.
Helaas wordt Verity gevangen genomen en overgedragen aan de Gestapo.
Daar wordt ze, om in ieder geval haar executie of het op transport gesteld worden naar een concentratiekamp, uit te stellen, gedwongen een bekentenis te schrijven en geheime codes prijs te geven.
In het tweede deel van het boek maken we kennis met Maddie, die de situatie buiten de gevangenis belicht. Daardoor wordt het boek wel spannender en geloofwaardiger, iets wat in het eerste deel ontbreekt.

Meer recensies van Geer Duquesnoy