Een familiedrama zonder weerga

Ger van der Pluijm 03 december 2017
Broer, zus, Tjeerd en Lizzie, en tante Mies - de zus van de moeder - moeten afscheid nemen van Hella de moeder, na een slopende ziekte. Moeder is nog maar nauwelijks begraven of de ex van Hella, NIels neemt contact op met de 3 hoofdpersonen en probeert kosten wat kost geld af te troggelen. De ex- is vele jaren daarvoor met de noorderzon vertrokken, wat het allemaal nog bijzonderer maakt. Hij is op geld uit, Hella was namelijk niet onbemiddeld.Het is in zijn ogen de schuld van Mies dat hij destijds met Hella met huwelijkse voorwaarden is getrouwd waardoor hij er bij de scheiding in zijn ogen erg bekaaid vanaf komt. Vandaar zijn solo-actie, althans het lijkt een solo actie, Zoals het hoort komt er naar het einde toe wel een een verrassend einde, wat ik echt niet zag aankomen. Misschien wat onrealistisch, maar dat mag in een thriller.

Meer recensies van Ger van der Pluijm