Tegenvallende klassieker

Ger van der Pluijm 09 januari 2019
Jaren geleden schafte ik een serie klassieke literaruur aan (een wekelijkse aanbieding bij een krant als ik het me juist herinner). Eén van de boeken is dit boek van Cees Nooteboom. Het is al een dun boekje, als het dan ook nog een bundeling van zo'n 8 korte verhalen betreft, is er per verhaal niet veel ruimte om veel diepgang in de v erhalen neer te zetten.
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, het is me in ieder geval tegen gevallen. Aardige verhaaltjes, maar nooit kwam ik echt goed in het verhaal en had, nadat ik een verhaal uit had, steeds het idee dat het nog niet af was. Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van de auteur: maak het verhaal af en kleur de plaatjes ;-)

Meer recensies van Ger van der Pluijm