Wat een super goed boek. Zo is het geen straf om een boek van ruim 700 pagina's te lezen, integendeel. Je krijgt in het begin bijna, let wel "bijna", begrip voor de terrorrist. Hierdoor ga je in ieder geval begrijpen, waarom zo'n jongen kan ontsporen, Wat dan totaal niet goed te praten is, is de manier waarop hij wraak (wilt) nemen en tegen wie! Het gegeven dat hij letterlijk een heel leven investeert om genoegdoening te krijgen is indrukwekkend. De manier waarop deze weg minutieus wordt beschreven is meesterlijk. Ook de wijze waarop de andere kant, Amerikaanse inlichtingendienst, de zaak stapje voor stapje weet op te lossen is eveneens meesterlijk geschreven. Wel is de manier waarop de eindfase zich ontwikkelt een tikkeltje ongeloofwaardig, enerzijds door de ongelofelijke grenzeloze opofferingsinzet van Scott, maar anderzijds door de niet helemaal geloofwaardige achillishiel van de Saraceen. Maar ach zonder fictie, schrijf je geen boek in dit genre, het heeft me totaal niet gestoord.
Is er van Terrry Hayes al een opvolger, dan lees ik die graag, anders kijk ik er met plezier naar uit!

Reacties op: SuperPelgrim

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Blz. voor 9,99

Bestel dit ebook voor  €9,99 bij

Of vind de goedkoopste ebookaanbieder