Mooie historische roman

Gerda Brodelet 09 oktober 2018
Hildegard is het 1ste deel van een trilogie en laat ons meeleven met haar strijd tegen de verschrikkingen van beide wereldoorlogen. Bij aanvang is ze nog heel jong maar net door het trieste oorlogsgebeuren wordt ze vlug volwassen. Ze probeert haar weg te vinden en te overleven.
Ik heb Irma Joubert leren kennen door haar 1ste roman 'Het meisje uit de trein' (ook het 1ste deel van een trilogie) en dat heeft mij toen zo aangegrepen dat ik een absolute fan geworden van deze auteur.
Ook in het boek Hildegard krijg je heel wat historische achtergrond, maar het wordt op zo'n manier weergegeven dat het helemaal niet zwaar overkomt. Door een citytrip naar Berlijn, kon ik mij nu volledig inleven in het verhaal als Hildegard een deel van haar leven doorbrengt in deze stad ten tijde van WOII.
Ook nu leest dit verhaal als een trein, je leeft volledig mee met de personages en hun overlevingsdrang. Ik wil niets prijsgeven over het einde, maar het is opnieuw een schitterend verhaal geworden dat ik met plezier heb gelezen niettegenstaande het een emotioneel verhaal is geworden.

Meer recensies van Gerda Brodelet