Te droog en traag

Gerda Jongsma 07 juli 2019
Ik houd van droge humor, maar - en ik kan haast niet geloven dat ik dat zeg - soms vond ik de humor in The Red Pyramid té droog. Zoveel pogingen tot grapjes, en ik vond ze lang niet altijd geslaagd. Vooraf was ik erg enthousiast over deze nieuwe serie van Rick Riordan. Nu niet over Griekse en Romeinse goden, maar over Egyptische. De mythes rondom Egypte, mij vrij onbekend, trokken mij in eerste instantie wel aan. Toch merkte ik dat ik tijdens het lezen soms de draad kwijt was, vooral door allerlei vreemde termen die erin gegooid werden. Ook werd mijn inziens het tempo eruit gehaald doordat Carter en Sadie Kane om de haverklap met hun ba op reis gingen. Desalniettemin zal ik deel 2 nog een kans geven, aangezien ik die toch al in huis heb.

Meer recensies van Gerda Jongsma