Ode aan de liefde

Gerda van Drunen 07 april 2016
De schrijver Martin Gijzemijter (1979) is journalist, auteur en songwriter. Dansen met Herinneringen is zijn debuutroman. Hij schreef Dansen met herinneringen voor zijn vader, die het verschrikkelijk moeilijk had met het verlies van zijn vrouw.

De cover van dit boek doet echt teniet als je het verhaal gaat lezen! Want het onthult niet dat er een geweldig mooi en prachtig verhaal achter schuilt.
Ik had er echt geen idee van wat ik me bij dit boek moest voorstellen..maar vanaf de dag dat ik begon met lezen pakte het verhaal mij.

Het verhaal dat mij greep en me mee trok in het verhaal. Ik kon het boek niet weg leggen en leefde mee met de hoofdpersoon John McKenzie.

John McKenzie die zijn vrouw Mary is verloren en niet met zijn emotie van verdriet en afscheid om kan gaan. Hij leeft voor zijn gevoel niet meer..het maakt het allemaal niets meer uit. Het verlies en afscheid van zijn vrouw voelt heel zwaar. Hij heeft er alles voor over om de liefde van zijn leven nog één keer te kunnen zien.
En dan gebeurt het wonderlijke..Mary zijn vrouw verschijnt weer terug in zijn leven. Maar dan wel op een bijzondere manier. Een geheimzinnige man Tucker heeft alles in werking gezet. Maar waarom? Nou Mary is helemaal niet gelukkig en zit echt in de problemen. John krijgt dan de kans om haar te helpen en doet dat ook en zo helpt hij ook zichzelf zonder het eigenlijk door te hebben.

Hij kan afscheid nemen van zijn geliefde Mary op een wonderlijke manier. Welke manier dan moet u als lezer écht dit boek zelf gaan lezen!
Een boek dat meer dan 5 sterren verdient en terecht, want dit is een aanrader!

Dit verhaal heeft veel indruk op mij gemaakt en zo geraakt. Want als lezer van dit boek voelde ik de pijn en machteloosheid, maar ook de vreugde en het verdriet in alles wat hij mee maakte.
Zijn levensles is dan vooral het loslaten, zodat hij verder kon gaan met zijn eigen leven.

‘Dat Ik Eventjes Bij Jou Mocht Zijn’ is vorig jaar ontstaan als soundtrack voor het boek ‘Dansen met herinneringen’ waarvoor Vinzzent werd benaderd door één van zijn vaste tekstschrijvers. Samen met zijn producer Hans van Vondelen componeerde Vinzzent de muziek voor Martin Gijzemijter’s boek.
Het liedje is voor iedereen die iemand mist.

Net zoals het boek dit ook vertelt. Iemand verliezen die je lief hebt, voelt soms als het einde.

Wie zegt dat de dood het einde is?

Meer recensies van Gerda van Drunen