Ellen De Vriend schrijft al twintig jaar, variërend van verhalenbundels tot reisboeken. De erfgename is haar vijfde thriller.

Het boek heeft 2 verhaallijnen dat van Britt en de andere gaat over Mara.

Wat hebben die 2 vrouwen gemeen in dit verhaal?
Britt (48) getrouwd met Richard en samen hebben ze drie dochters: Iris (22), Sanne (20) en Tess (9) en nog een lief hondje, een West Highlandwhite terriër genaamd Mylo.
Ook is Britt een succesvolle zakenvrouw en eigenaar van 4 koffiebars met de naam Groôs.
Richard heeft als verrassing een een weekendje weg geboekt en ze gaan naar een B&B in Zeeland.
Maar de volgende dag zal nooit meer hetzelfde zijn..want als Britt broodjes gaat halen voor het ontbijt en terug gaat is nergens die b&b meer te vinden en is Richard spporloos verdwenen.
Britt is ten einde raad..en vreest het ergste dat hem iets is overkomen, maar wordt door de politie wel als hoofdverdachte gezien.
Maar ze heeft niets met de verdwijning te maken, want er zijn ook veel onduidelijkheden en er komen steeds meer vragen.
Langzaam ontdekt Britt dat haar huwelijk een facade is en heeft dit niet zien aankomen.

Mara (32) werkt in een hotel en daarnaast heeft ze de zorg voor haar moeder die een ernstig auto-ongeluk heeft gehad en nu in een verpleeghuis wordt verzorgd. De kosten van het verpleeghuis kan Mara niet meer betalen...
En er lijkt een oplossing te komen als haar nieuwe vriend haar een flink geldbedrag belooft..maar... Mara moet daar wel wat voor doen…

Het verhaal leest vlot, niet echt spannend, maar het is zeker boeiend genoeg om te willen blijven lezen.
Het plot daarentegen was een verrassing die ik niet aan zag komen.

Voor mij was het meer een spannende roman. Ik mis de echte thrilleraspecten.

Reacties op: Uiterlijke schijn bedriegt

Bestel het boek bij Libris vanaf 15,00 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99