LEF heel divers

Gerda van Drunen 01 maart 2018
Geschreven door verschillende schrijftalenten.

Het thema LEF dat verschillend wordt beschreven in bijzondere verhalen.
Soms zijn de verhalen echt heftig en sommige verhalen, daar wordt je echt door verrast.

De schrijvers die deze verhalenbundel schreven zijn
Nienke Grootendorst-Magnin - Grace
Robert Vuijsje - Hou op met huilen
Emmy Davids - Twee helden
Linda Beck - The Kristal Blue
Christianne Ridderbeekx - De sprong

De jury die deze tien winnende verhalen heeft uitgekozen, schreven zelf ook een kort verhaal .
Susan Smit - Alles in jou
Marion Pauw - First Love
Angela Groothuizen - Bijzonder hoogleraar
Femmetje de Wind - Schildpad

Achter in het boekje staan de juryrapporten wat ze van 'alle 'verhalen vinden.
Het publiek mocht ook via een website twee verhalen selecteren. Die schrijvers kregen een wildcard van het publiek en dat waren Marieke Damen met haar verhaal Waanzin en Jenneke van Genechten - Bestemming onbekend.

Wat mij verraste was dat Robert Vuijsje met Hou op met huilen NIET in het juryrapport wordt genoemd?....

De verhalen Grace en The Kristal Blue springen voor mij eruit door hun bijzondere verhaal! Heel indrukwekkend dit in een kort verhaal te kunnen schrijven.
Ook het verhaal van jurylid Angela was kort en krachtig geschreven en is indrukwekkend.

Op verschillende manieren prachtige en mooie beschrijvingen van het thema LEF

Meer recensies van Gerda van Drunen