Sympathie voor een moordende gynaecoloog?

Gerrianne Groen 06 december 2014
Scapa en Tonio Conti. De één speelt van kinds af aan een grote rol bij de Maffia. De ander is een geliefd gynaecoloog, echtgenoot en vader. Beiden zijn dezelfde persoon...

Ik ben dit boek gaan lezen omdat ik erg benieuwd was naar dit waargebeurde maffiaverhaal. Vreselijk, wat een gewetenloze bende is dat. Misselijkmakend hoe slinks en gewetenloos er regelmatig liquidaties worden uitgevoerd door een stelletje hypocrieten met een dubbele moraal.
Ook Tonio lijkt gewetenloos, maar hij zit er steeds meer mee dat hij aan de ene kant leven ter wereld helpt en aan de andere kant mensen ombrengt. Een uitweg bij de maffia is er niet. Alleen via het mortuarium.

Aan het eind van het boek dacht ik: 'Heb ik nou werkelijk waar sympathie gekregen voor een moordende gynaecoloog?' Ja dus.

De hele recensie is te lezen op mijn blog: Leesdan.blogspot.nl

Meer recensies van Gerrianne Groen