Een heel goed en spannend debuut

Gerrie van den Berg 01 oktober 2017
Dit boek heb ik gekregen via een Bookchoice actie. En elk boek wat ik krijg, krijg van de belofte dat ik het zal lezen. Soms zitten daar slechte boeken tussen. En vaak zijn dit de Nederlandse schrijvers.

Niet dat ik denk dat Nederlandse schrijvers slechter zijn, dan buitenlandse schrijvers. Ik denk dat de filtering van de goede boeken al in het land van herkomst is gebeurd.

Dit wil natuurlijk niet alles zeggen, want we hebben te maken met Hypes en de oriƫntatie van Nederland op alles wat Amerikaans, Engels of Scandinavisch is.

Daarom van mij de belofte om alle boeken te lezen, die ik krijg. En dan ontdekt je af en toe een pareltje:zoals hoofdzaak van Mariska Overman.

Als David een rechecheur thuiskomt van zijn hardloop rondje. Ligt er een hoofd op de keukentafel.
Waarom ligt dit op de keukentafel van deze rechecheur is dit een waarschuwing? Wie is de persoon en waar is haar lichaam?

David wil dat zijn halfzus Isabel, die eerder de politie heeft verlaten wordt toegevoegd aan het team als consulent.

Het boek is van het eerste moment spannend en dat blijft het boek vasthouden. Het plot is verrassend en verder is opzet van de zaak en tijdlijnen redelijk realistisch. Uiteraard dat de betrokken rechecheur en zijn halfzus zijn eigen zaak onderzoekt is natuurlijk uiteraalijk onrealistisch, maar dat heeft de de auteur gedaan voor het boek, zoals zij zelf verklaard.

Dit mag het leesgenoot niet drukken en vandaar dat ik het waardeer met 4 sterren.
Een echte aanrader. Ik ga zeker het tweede boek van Isabel lezen.

Meer recensies van Gerrie van den Berg