Noort in retraitre

Saskia Noort komt dit keer met Roman. Noort is een goede schrijfster, maar toch had Noort een stereotype schrijfstijl , die meer schrijvers hebben. Een voorbeeld is John Grisham, waar de advocaat altijd op het einde breekt met de advocatuur. Noort schreef altijd over een naïeve vrouw, die uit eindelijk terugvocht. De term een Saskia Noortje of Nicci Frenchje was dan ook bekend genre onder de thrillers.

Noort breekt dus met stromboli met dit stereotype. En daar ben ik blij om.

Sara en Karel is een schrijvers duo, waar zij uiteindelijk haar man voorbij streeft. Het is het begin van de scheiding, waarbij vooral de stereotypering voorbij komt dat de vrouw de man moet ondersteunen etc.
Als Karel met zijn kinders op vakantie gaat, besluit Sara op retraitre te gaan in stromboli. Hier komt alleen meer boven water dan Sara had gewild.

De hype van retraite komt God aanbod, maar ook dat iedereen zich een dergelijke groep kan leiden, waar soms de gevolgen niet zijn te overzien.

Ik was aangenaams verrast door dit boek en ik hoop dat Noort deze weg voort zet.

Meer recensies van Gerrie van den Berg