Indrukwekkende true crime

Greet Braem 07 december 2018 Hebban Recensent

Al meteen na de eerste bladzijdes wilde ik dit boek de maximale score geven. Dat gevoel is niet meer veranderd, ik vond dit boek geweldig! Mijn allereerste true crime is een schot in de roos, daar zit mijn bovengemiddelde interesse voor Zweden vast voor iets tussen. Hoewel, hoe kun je dit boek niet interessant vinden? Je steekt iets op over de Zweedse politiek en begint te begrijpen waarom het onderzoek naar de moord op Olof Palme het grootste ter wereld is. Het boek is schitterend opgebouwd, in het begin bekijk je dingen door de ogen van Larsson, in de tweede helft van het boek is vooral Stocklassa aan het woord, naar het einde toe heb je het gevoel een heuse thriller te lezen. Dat alles in een zeer verzorgde taal en een vlotte schrijfstijl, Stocklassa is een geboren verteller. Las je nooit eerder een true crime en wil je het een keer proberen? Lees dan dit boek, je krijgt er geen spijt van.

Meer recensies van Greet Braem