te extreem

gretige lezer 01 februari 2018
Dat dit boek in de jaren 80 veel ophef gaf, is niet verbazend. De schrijver wilde de Amerikaanse consumptiemaatschappij waarin sex, drugs, macht, uiterlijk vertoon in grote mate aanwezig was, op een cynische manier op de hak nemen. Dat uitgangspunt sprak mij wel aan. Toch krijgt dit boek slechts 1 ster. De sex passages die regelmatig overgaan in de meest bloedige en ranzige moordpartijen zijn TE extreem. De opsomming van de kledingnamen met merk, die bij allerlei uitgaansmomenten gegeven wordt, is leuk gevonden, maar omdat nu het hele boek door te blijven doen, is ook wat TE extreem doorgevoerd, waardoor het juist krachteloos en doorbladeren werd. Als de schrijver erop uit was om de lezer te laten walgen, dan is dit hem gelukt!

Meer recensies van gretige lezer