Meeslepend

Sarah Maine schrijft hier een prachtige roman neer! Haar schrijfstijl is zonder meer fantastisch te noemen!
Op het gebied van beschrijvingen geven is zij geweldig! Zij beschrijft:
de omgeving, de weersomstandigheden en de natuur alsof je er zelf zou wonen!
Maar vooral de manier waarop zij haar personages typeert, hun gemoedstoestand en hun karakters neerzet: het is alsof je die mensen kent!
Het is een meeslepende roman over mensen die leven en werken in zéér ruwe klimaatsomstandigheden op een niet alledaagse plaats in de Atlantische Oceaan, Schotland!
Voor de eilanders is het werk zwaar en hard en maar weinig lonend!
voor de ingeweken " stedelingen grootgrondbezitters "was dat leven natuurlijk veel eenvoudiger!
Alles speelt zich af op de vooravond van WOI en in een periode waarin het socialisme zijn opgang kent. Dat is te merken op het eiland, maar ook in de grote steden, zoals Glasgow!
" Terwijl de Canadese vogels hier welkom zijn om zich te vestigen en te broeden, ... geeft u de eilanders en hun familie vrijwel geen andere keus dan precies het tegenovergestelde te doen! "

Verschillende families raken door allerlei gebeurtenissen met elkaar verbonden en verweven!

Het was een hele klus voor Hetty om anno 2010 die hele kluwen van intriges te ontwarren!
Een zeer typerende zin, op het einde van het boek:
" Dit maakt ons verre neven en nichten en onze bloedlijn is er een van verleiders, overspeligen, moordenaars en fraudeurs! "

Sarah Maine slaagt er in om de lezer mee te slepen in dit toch we integrerende verhaal!

Meer recensies van Guido Goedgezelschap